Àlbum fotogràfic de la Biblioteca Zona Nord, Barcelona



Posted on July 2nd, 2010 at 11:27 pm by Daniel Gil

1


Àlbum fotogràfic de la Biblioteca Zona Nord, Barcelona

Per gentilesa de l’arquitecte Rafael Perera, publico aquí un àlbum de fotografíes que m’ha enviat sobre la Biblioteca Zona Nord, obra del mateix Perera.

Biblioteca de la Zona Nord

Memòria de projecte

La proposta vol conjugar els requeriments del programa amb els condicionants del solar; gran superfície en planta baixa i una topografia en fort pendent.

Es pretén integrar el volum de l’edificació en el vessant de la muntanya amb el mínim impacte que podrien provocar coberta i testers.

Es realitza un buidat per encabir el programa dins el perfil actual del terreny, que es reproduirà amb una coberta enjardinada assimilada a l’entorn.

Es disposen uns fulls de façana com a murs de contenció i tamisos de llum, que es pleguen, conformen topografia i desfan els testers, oferint visions dinàmiques d’escorç des dels carrers propers.

S’accedeix a l’edifici travessant la muntanya, i aquest rasgat es transformarà en un pati captador de llum que mostrarà el tall de les terres.

En planta baixa es disposen les parts del programa més generals i de més afluència d’usuaris, en planta primera els usos més específics i en planta segona instal·lacions.

La sala polivalent podrà ser segregada de la resta de l’edifici, permetent realitzar un ús exclusiu fóra d’hores d’obertura de la biblioteca.

Es mantenen els passos peatonals que travessen el solar, integrant la biblioteca dins el recorregut que uneix la part alta del carrer Vallcivera amb el CAP, el parc i el institut.

VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 0 (from 0 votes)
Blog Widget by LinkWithin
Comparteix / Comparte / Share
  • del.icio.us
  • Facebook
  • email
  • LaTafanera
  • LinkedIn
  • PDF
  • Twitter