La revolució que suposa l’accés a Internet amb mobilitat: accés des dels mòbils, els mapes al mòbil, xarxes sense fils, vídeo, gps i les seves diferents opcions de futur. Aquest serà el tema central de les sisenes Jornades sobre Tecnologies de la Informació i la Comunicació “àtic 2a”, els dies 28 i 29 de novembre. El debat es realitzarà a un espai virtual, www.atic2.cat, suportat per tres seus físiques: Tortosa, Tarragona i Cornellà de Llobregat. El públic podrà intervenir des dels tres espais i també des d’Internet, on novament s’emetran en directe les ponències i debats, tot amb la intenció de fer arribar el debat sobre la innovació tecnològica a la major quantitat de públic possible.
Les Jornades, coordinades per Atictes i organitzades per Blocaires Ebrencs, TIC Tarragona, Citilab i Eutopia Interactiva, amb la col.laboració de la Universitat Rovira i Virgili, la coordinació territorial de Joventut a les terres de l’Ebre i l’Ajuntament de Tortosa, volen explorar les oportunitats que ofereix la Internet mòbil en l’educació, les biblioteques, l’administració pública i el periodisme, però també en aplicacions més lúdiques, com els viatges o els videoblocs.
L’esdeveniment és una iniciativa en xarxa, no només per la seva distribució geogràfica, sinó també perquè connecta amb d’altres propostes similars: compartirà públic a Cornellà amb la clausura del IV Congrés de la Cibersocietat i a Tarragona amb el primer Cava&Twitts amb multiseu i retransmissió. El congrés és el principal espai de debat sobre les tendències digitals organitzat des de Catalunya, amb participants d’arreu del món en la seva vessant a la xarxa. Cava&Twitts és una trobada informal d’apassionats per Internet que consisteix en un debat i una copa de cava.
A més a més, s’ha iniciat una campanya viral des del web mobilitat.atic2.cat on es convida als usuaris a explicar el tema de les jornades fent “vídeo respostes” a un vídeo publicat per Atictes al seu canal de YouTube. També es donaran crèdits de lliure elecció als estudiants de la Universitat Rovira i Virgili que així ho sol·licitin. Per més informació i per inscriure’s cal visitar: www.atic2.cat
Vols copiar aquesta notícia al teu web o blog? Fes-ho!
Tens la nota de premsa, el codi HTML d’aquesta notícia i material audiovisual divers a l’àrea de material audiovisual de les jornades.




November 28th, 2009 → 1:50 pm
[...] Com ja vaig anunciar en el seu moment, el proper cap de setmana (28 i 29 de novembre d’enguany) tindrà lloc la 6a edició de les Jornades àtic2a, i que enguany tenen el fil conductor de la internet mòbil. Unes jornades que per mèrits propis han esdevingut ja tot un referent a nivell català i espanyol en l’àmbit de les TIC. Aquest any arriben amb una novetat important: són multi-seu. Aprofitant precisament la tecnologia, i mitjançant videoconferència, aquest 2009 les àtic2a estenen els seus tentacles fins a Tarragona i fins al CitiLab de Cornellà de Llobregat. [...]
[Translate]