Obra de l’arquitecte Javier San José, la Biblioteca Universitària de Girona està situada al Campus de Montillivi i es construí en dos fases (1998-2004, i 2004-2007).
Font [Consulta: 19 de gener de 2009]
La Biblioteca es troba en la unió entre un fondal i un petit bosc, frondós. El projecte es centre la idea de pont, de trànsit, entre el bosc i la resta de Campus. En efecte, el trànsit horitzontal entre dins-fora travessa tot l’edifici, generant un espai de 10 metres d’amplada (un carrer obert interior) que divideix i trenca tot l’edifici en dues parts. També en destacaria les dues grans façanes cegues, de dos colors diferents; i la coberta, oberta al nord per a captar la llum, però també per a absorvir el verd del bosc i tota la seua càrrega simbòlica, dins la Biblioteca.
FONT:
- “Biblioteca universitària”. En: Guia d’arquitectura de Girona: àrea urbana. Girona: Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, Demarcació de Girona, 2008. ISBN 978-84-96482-34-2, p. 137




June 3rd, 2010 → 9:12 am
[...] la seva situació, m’ha recordat molt a la Biblioteca Universitària de Girona, obra de Javier San José (2007). var mappress0 = new [...]
[Translate]