Obra dels arquitectes Manuel Brullet i Tenas i Mateu Barba (amb la col·laboració d’Alfons de Luna i Eduard Montané), la rehabilitació de la Biblioteca Jujol de l’Ateneu Barcelonès ha estat distingida amb un Premi FAD 2008, en l’apartat de rehabilitació. La Biblioteca està situada a la planta noble del Palau Savassona, dissenyada originalment per l’arquitecte modernista Josep Maria Jujol.
Foto: Carme Esteve. Font [Consulta: 14 de desembre de 2008]
Entre els elements que cal destacar, s’ha de mencionar la recuperació de les pintures murals de Francesc Pla, el Vigatà, que decoren el sostre de la Biblioteca, i especialment El temps despulla la veritat. També cal parlar del mural que decora l’entrada de la Biblioteca, La porta dels lectors, obra de Frederic Amat.
La rehabilitació a més ha servit per a millorar i modernitzar els Sistemes informàtics de Gestió de la Biblioteca, així com per actualitzar els sistemes i les instal·lacions d’incendis, d’electricitat, de climatització i d’il·luminació.
FONTS:
- “Rehabilitación de la Biblioteca Jujol en el Ateneu Barcelonès”. En: ON Diseño, n. 296 (2008), p. 216-225
Popularity: 8% [?]





















