La Biblioteca Marcel·lí Domingo

Personalment, considero que aquesta Biblioteca s’ha convertit ja, en tan sols dos anys, en tot un símbol per a la ciutat de Tortosa (i en un camp més personal, també s’ha convertit per a mi en tot un referent, ja que l’he vist construir-se, créixer i néixer…).

Biblioteca Marce·lí Domingo (2)

Més fotos: http://www.flickr.com/photos/danielgil/sets/72157602238563091/

Obra de Ramon Valls (2002-2006), la Biblioteca Marcel·lí Domingo està ubicada en ple centre històric de la ciutat. Arquitectònicament en destacaria el gran vestíbul, diàfan i ampli, i que serveix per a distribuir i visualitzar les diferents àrees de tota la Biblioteca. I també, les restes de l’antiga ciutat andalusina que es van trobar tota el subsòl de l’edifici, que es van protegir i es poden visualitzar i caminar-hi per sobre.

Però la Biblioteca, aquí, ha sortit de les seues 4 parets. De la BMD en destacaria, per sobre de tot, la capacitat de lideratge, d’impuls, en la regeneració del degradat i oblidat centre històric tortosí. La Biblioteca ha suposat una injecció d’aire fresc al barri, un símbol on aferrar-se, on visualitzar que una altra ciutat és possible.

L’edifici disposa de 1.936m2, repartits en 3 plantes, i va tenir un pressupost d’uns 3 milions d’euros.

FONT:

  • “Biblioteca Marcel·lí Domingo a Tortosa, Tarragona”. En: ArqCAT 1 2 3. Barcelona: COAC, DL 2006, p. 132-133. ISBN 978-84-96842-35-9
Blog Widget by LinkWithin

Popularity: 3% [?]

Comparteix:
  • del.icio.us
  • Facebook
  • email
  • LaTafanera
  • LinkedIn
  • PDF
  • Twitter
  • Tumblr
  • Digg
  • Diigo
  • FriendFeed
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • RSS

One comment

  1. [...] visual entre l’exterior i l’interior. En aquest sentit, m’ha recordat molt a la Biblioteca Marcel·lí Domingo de Tortosa, amb un aspecte exterior molt semblant, amb la mateixa concepció i aplicant les mateixes [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Additional comments powered by BackType