Una foto meua a Schmap
S’ha publicat una foto que tenia al meu Flickr del Trocadero de Londres a la segona edició de la guia Schmap England. En concret és aquesta:
![]()
Cal destacar les bones pràctiques de l’equip editor d’Schmap, ja que des d’un bon començament em van demanar permís per a poder publicar aquesta fotografia; i quan ja s’ha publicat, m’ho han comunicat puntualment. I això que les fotografies que tinc a Flickr es poden usar lliurement amb llicència Creative Commons. És d’agraïr trobar un tracte tan correcte. A la xarxa no tot són mals exemples d’ús indiscriminat i apropiació indeguda de fotografies i continguts… i quan tenen lloc bones experiències com aquesta, cal destacar-les i deixar-ne constància. Potser encara sóc un ingenu.
Des d’aquí vull donar-los les gràcies i felicitar-los per la feina feta: per la qualitat de les guies, i, aquest és el cas, pel bon ús que fan de la informació que es troba de manera gratuït a la xarxa, a l’abast de tothom; i pel tracte correcte i humà que rebem les persones que aboquem continguts a Internet (sovint de manera totalment desinteressada). Personalment és un honor tenir una foto meua a una d’aquestes guies.
Per cert, si voleu veure-la, ho podeu fer aquí:
http://www.schmap.com/england/attractions/p=795/i=795_3.jpg

És estrany. Schmap es pot considerar que fa un ús comercial de la teva foto? Si és així està incomplint la llicència que tu has posat. Evidentment tu decideixes si això et suposa un problema o no però, penso que hi ha molta confusió en el tema de les llicències. Posem coses a la xarxa perquè les agafi la gent i hi posem restriccions…
@Manel: Jo considero que Schmap no fan un ús comercial de les seues guies. Aquestes es poden descarregar gratuïtament. Una altra cosa, és que insereixin publicitat i que d’aquí treguin beneficis per al sosteniment de l’empresa. Si cobressin per la descarrega de les guies, evidentment que no els hagués donat permís.
Crec que és com diu el Daniel. A mi també em van demanar permís per utilitzar una de les meves fotos i que sàpiga han acomplert els termes de la llicència CC amb què les publico a Flickr.
Felicitats, Daniel!
[...] Després de la fotografia del Trocadero de Londres, tornem a sortir a Schmap, en aquest cas per a una guia de Barcelona, i en concret de restaurants tradicionals de la ciutat… Apareix una foto del Col·legi d’Arquitectes, amb la façana principal, la dels esgrafiats de Picasso. És aquesta: [...]