Avui podem llegir al blog de La Plana Ràdio una informació sobre els actes de celebració dels 50 anys de la Biblioteca José Escudé i Albesa de Santa Bàrbara.

Logo dels 50 anys de la Biblioteca
El 25 de març de 1958 la biblioteca José Escudé Albesa de Santa Bàrbara s’obria al públic en una de les sales de l’Ajuntament, concretament la sala que avui ocupa la Plana Ràdio més part de l’arxiu.El dia d’aquesta inauguració molta gent del poble es va reunir a la plaça avui anomenada de l’Alcalde Cid i Cid.
El Governador Civil, José González-Sama, acompanyat del director general de biblioteques, José Antonio Garcia Noblejas, va inaugurar la biblioteca oficialment, en un acte on hi eren presents el canònic Aureli Querol, el llavors alcalde de Santa Bàrbara, D. Agustín Cid i Torta i el responsable de la biblioteca, D. David Bertomeu Escardó.
El dia 25 de març de 2008 es vol recordar aquesta data història i es vol apropar la biblioteca a tots els habitants del municipi, per això es desplaçarà a la plaça Cid i Cid, lloc on també aquell 25 de març de 1958 es va reunir la gent del poble per visitar-la per primera vegada. Per tant, durant tot el dia es realitzaran un seguit d’activitats tant a la plaça Cid i Cid com a la mateixa biblioteca:
- A les 12 del migdia es tiraran coets en motiu d’aquesta celebració.
- De les 12 a les 13.30 hores tothom qui vulgui podrà realitzar lectura en veu alta davant de l’Ajuntament. Cadascú podrà llegir el que vulgui, però des de la biblioteca es facilitaran tres llibres per a què els participants puguin llegir-ne un fragment. Els llibres seran: El brogit de l’Ebre i Estius a l’Ebre, llibres que recullen narracions d’autors ebrencs; i Terres d’aigua, poemari que aplega els inèdits de vint autors de les Terres de l’Ebre.
Durant aquesta hora i mitja, hi haurà una selecció de documents de la biblioteca que es podran consultar i també es podran realitzar tràmits com fer el carnet de la biblioteca o demanar informació dels serveis de què disposa.
- De les 17 a les 20 hores es realitzarà una gimcana a la mateixa biblioteca, referent als 50 anys d’existència
També, en aquest horari, es podrà visitar l’exposició monogràfica: T’estimo… o no, una exposició de llibres al voltant de l’afecte i les seves manifestacions sentimentals i emotives. L’exposició es podrà visitar fins el dia 12 d’abril.
La celebració del 50è aniversari de la biblioteca continuarà durant tot l’any amb un seguit d’activitats dirigides tant a adults com a infants i amb la celebració d’un acte central de caràcter més oficial on es presentarà el llibre dels 50 anys de la biblioteca.
El regidor de cultura Alfred Blanch, considera que el fet que la biblioteca surti al carrer aproparà la cultura i el foment de la lectura als planers i planeres i que a través de l’organització de tot aquest seguit d’activitats durant tot l’any, se celebrarà un aniversari que fomenta el desig de potenciar la cultura i la identitat planera.
FONT:
- “L’informatiu d’Emute 17/03/08“. En: La Plana Ràdio (17 de març de 2008)
Popularity: 5% [?]





















Actes dels 50 anys de la Biblioteca José Escudé i Albesa de Santa Bàrbara…
Informació sobre els actes de celebració dels 50 anys de la biblioteca municipal de Santa Bàrbara (Montsià). Més informació a: http://blocs.tinet.cat/blog/la-plana-radio/category/205/al-dia-te/2008/03/17/l-informatiu-d-emute-17-03-08...
[Translate]