L’arquitectura als Col·loquis de la Festa del Renaixement



Posted on April 29th, 2007 at 4:36 pm by Daniel Gil

0


Com cada any, al voltant de la Festa del Renaixement de Tortosa tindran lloc els XII Col·loquis de la Festa del Renaixement, aquest any sota el lema Art, cultura i societat a l’època del Renaixement, que se celebraran del 4 al 7 de juliol al recentment rehabilitat Espai Sant Domènech.

L’arquitectura també hi tindrà cabuda, amb dues xerrades. La primera sobre l’arquitecte gironí Pere Compte, figura clau del gòtic mediterrani, i que anirà a càrrec d’Arturo Zaragoza Catalán, el dijous 5 de juliol. Les principals obres de Pere Compte les trobem a València, com ara a la Llotja de la Seda (1482-1498), com a mestre d’obres a la Catedral, o les Torres de Quart. A casa nostra, a Tortosa sembla que també intervingué a la Catedral. I la segona, La introducción del modelo renacentista italiano en el arte de la Corona de Aragón, a càrrec de Yolanda Gil Saura, el mateix 5 de juliol.
Més informació:

  • Pere Comte, valencià de Girona“. En: ANNA notícies (9 de febrer de 2007)
  • Vidal Franquet, Jacobo. “Pere Compte, mestre major de l’obra de la seu de Tortosa”. En: Anuario de Estudios Medievales, n. 35/1 (2005), p. 403-431.

El programa complet a Col·loquis 2007 – Ponències definitives (PDF, 228Kb)

VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 0.0/10 (0 votes cast)
VN:F [1.9.3_1094]
Rating: 0 (from 0 votes)
Blog Widget by LinkWithin
Comparteix / Comparte / Share
  • del.icio.us
  • Facebook
  • email
  • LaTafanera
  • LinkedIn
  • PDF
  • Twitter