La Biblioteca Comarcal de Blanes

Obra de l’equip d’arquitectes Artigues & Sanabria (1997-2002), la Biblioteca Comarcal de Blanes està tota orientada amb vistes al mar. Un dels elements més significatius de l’edifici és la gran plaça coberta que es configura davant la façana principal; una plaça coberta per una gran visera que proporciona ombra a l’edifici i que serveix de punt de reunió i de trobada, i que al mateix temps penetra dins del pròpia biblioteca, on pren la forma d’un vestí­bul d’accés d’usos múltiples.


URL font de la imatge. [Consulta: 11 de març de 2007]

També en destacaria la gran façana de vidre abocada a aquesta plaça d’accés i a les vistes al mar, i protegida del sol gràcies a la gran visera. Aquesta gran vidriera cobreix la primera planta i la planta altell, i permet tenir unes vistes immillorables d’aquesta plaça… i sobretot, contemplar el mar tot llegint qualsevol llibre.

Més biblioteques d’Artigues & Sanabria al blog:

[mappress]

FONTS:

  • “Biblioteca Comarcal de Blanes: Blanes, Girona: 1997/02″. En: Artigues & Sanabria. Lleida: COAC Lleida, 2006. (Inventaris d’arquitectura ; 13). ISBN 84-96185-88-5, p. 108-113.
  • Llorente Díaz, Marta. “Cinco bibliotecas de Artigues y Sanabria”. En: ON Diseño, n. 208 (1999), p. 210-241.
Blog Widget by LinkWithin
Comparteix:
  • del.icio.us
  • Facebook
  • email
  • LaTafanera
  • LinkedIn
  • PDF
  • Twitter
  • Tumblr
  • Diigo
  • FriendFeed
  • Google Bookmarks
  • MySpace
  • RSS
Be Sociable, Share!