A les Terres de l’Ebre la construcció de noves biblioteques avança, i ja s’està a punt d’inaugurar un nou equipament, concretament a Roquetes (Baix Ebre). Segons la previsió de l’Ajuntament, es preveu que la biblioteca entri en funcionament aquest mateix mes de març, en només quinze dies i escaig.

Amb una inversió total d’1 milió d’euros, la nova biblioteca (per cert, quin nom portarà) s’ubicarà a la segona planta de l’antic edifici del noviciat dels jesuïtes a Roquetes, rehabilitat per a l’ocasió. L’espai destinat a la biblioteca es divideix en dues seccions: una amb la zona infantil i les sales de lectura i consulta d’adults; i una segona destinada a conferències, exposicions i els despatxos i la zona de treball del personal bibliotecari. Pel que fa a la rehabilitació, cal destacar que s’han conservat i restaurat els finestrals, així­ com les encavallades de fusta dels sostres de les plantes, que estan a obra vista.

Coincideixo plenament amb l’opinió expressada per en Rodamón al seu blog (vegeu les Fonts), en el sentit de què ja feia falta que Roquetes disposés de biblioteca pública. Si, la població calia que creixés (7.232 habitants el 2005) per tal de tenir-ne una. I és a més una bona notí­cia que la conurbació Tortosa-Roquetes (uns 40.000 habitants) tingui a partir del mes vinent una segona biblioteca pública acabada de sortir del forn, moderna, funcional i ben equipada. Anem pel bon camí. Estic segur que la biblioteca roquetenca tindrà tan o més èxit que la nova BMD. Felicitats!


El gran cartell de la biblioteca, que penja de la façana principal. Fotografia presa durant la inauguració de la biblioteca, el 13 d’abril de 2007. Tot l’àlbum a: http://www.flickr.com/photos/danielgil/sets/72157602268424690/

FONTS:

  • “La nova biblioteca obrirà al març”. En: La Veu de l’Ebre, n. 267 (9 de febrer de 2007), p. 20.
  • Biblioteca de Roquetes“. En: De Roquetes vinc…, a Tortosa baixo (28 de gener de 2007)