En l’últim número de Quaderns hi apareix un interessant article sobre 4 minillibres d’arquitectura d’aparició recent. Els autors de l’article, Carles Martí Arús i Joan Llecha, comenten que l’aparició d’aquest llibres de petit format trenca amb la idea estesa massivament del llibre d’arquitectura gran, voluminós i car (però d’altra banda abundament il·lustrat). L’article comenta 4 llibres com a exemple:

  • Jorge Oteiza, animal fronterizo, de Gillermo Zuaznabar
  • Intersecciones, de Luis Martínez Santa-María
  • Contruyendo barcos, a cura de Javier García-Solera
  • Le Corbusier: obras y proyectos, de Xavier Monteys

Personalment penso que aquest nou format apropa l’arquitectura i la seva difusió al gran públic, ja que pot accedir a un preu raonable als continguts editats. Cal un avaratiment del preu final, perquè encara avui dia el llibre d’arquitectura té quelcom de selecte, que fa que no surti (o que ho faci amb penes i treballs) de cercles especialitzats. Amb la miniaturització s’afavoreix la difusió. Tot i així, cal remarcar, òbviament, que es mantenen els nivells de qualitat editorial. Es podria aplicar aquesta nova tendència editorial a d’altres àmbits professionals?

REFERÈNCIES

Martí Arús, Carles; Llecha, Joan. “Mini-libros. Grandes ideas en pequeño formato”. En: Quaderns d’arquitectura i urbanisme, n. 250 (estiu 2006), p. 120-122